Comunicat de l'Ajuntament sobre les mesures de prevenció de contagis

Podeu descarregar el comunicat sencer en PDF a l'Ebando de l'Ajuntament de Castelló de Farfanya

DIVENDRES 20 MARÇ 2020

COMUNICAT EN RELACIÓ A LES MESURES DE PREVENCIÓ DE CONTAGIS

L'Ajuntament de Castelló de Farfanya ha pres la decisió de desinfectar els contenidors del poble cada dia, segons les consultes realitzades al Departament de Salut i a la Direcció de Protecció Civil, aquests són ara mateix els únics punts susceptibles de desinfecció eficaç i útil, donada la presencia i concurrència de vilatans a diari. A més a més la majoria d’aquests són de manipulació manual. Per tal de minimitzar doncs els possibles focus de contagi, l’ajuntament ha pres aquesta decisió. No obstant volem transmetre també en aquest comunicat que ara per ara Castelló de Farfanya no te cap cas positiu en Coronavirus.

La desinfecció, es realitzarà amb un producte homologat que està a la llista de virucides recomanats pel Ministerio de Sanidad per desinfectar i eliminar els possibles rastres de Sars-Cov-2. Aquesta desinfecció, es realitzarà per part del personal de manteniment amb les mesures de protecció i seguretat establertes (guants, mascaretes, distància de seguretat, etc.)

L’evidència científica ens indica que llençar aigua amb lleixiu als carrers del municipi no és una mesura que s'hagi demostrat efectiva, tal i com ens ha recomanat l’IRTA (Institut d’Investigació i Tecnologies Agroalimentàries.) Per tant, considerem que amb aquestes mesures es desinfecten els llocs de major concurrència i de contacte manual, insistim que aquesta es la mesura més efectiva en el període de CONFINAMENT TOTAL en el que ens trobem, són els únics punts amb risc.

Des de l'Ajuntament, seguim treballant diàriament per transmetre la informació més adient per tractar de prevenir els contagis i estem en permanent contacte amb les autoritats sanitàries per traslladar les actuacions pertinents. Tanmateix, volem transmetre un missatge de tranquil·litat, insistint en RESPECTAR EL CONFINAMENT i aprofitar el temps per tractar de desconnectar i realitzar tasques i passatemps a casa que redueixin l'angoixa que pugui produir l’actual situació. Tot recordant novament a tots els castellonins i castellonines que ara per ara Castelló de Farfanya no te cap cas positiu en Coronavirus.