COMUNICAT DE L'AJUNTAMENT SOBRE EL TEMPORAL

Comunicat

DIJOUS 23 GENER 2020

La passada nit, personal de l’Ajuntament hem estat treballant per assegurar el que és més important en moments com aquests: la seguretat dels ciutadans de Castelló de Farfanya.

Per això, l’alerta pel temporal encara és ACTIVA i per tant, les recomanacions emeses segueixen sent les mateixes que els altres dies, molta prudència a l’hora de circular o mobilitzar-se per zones properes al riu, o a camins on el risc d’ensorraments, esvallissades o despreniments és considerable.

El vial del riu, va romandre tancat durant 7 hores aquesta matinada i l’accés als voltants del riu Farfanya amb vehicles van quedar tallats per precaució en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra i els serveis d’emergència. El riu Farfanya ha patit una crescuda important i l’aigua es desplaça amb força, per tant, recordem que és perillós apropar-se a la llera.

La quantitat d’aigua en forma de precipitacions i ruixats que ha caigut, segons dades del Servei Meteorològic de Catalunya, és al voltant d’uns 100 mm, a zones com Os de Balaguer ha arribat a 107. Si ho comparem amb altres zones del país, com a l’Alt Empordà, hi ha poblacions que han tingut 500 mm en forma de precipitacions greus. Tanmateix volem transmetre el nostre suport i escalfor en moments com aquests a les zones més afectades arreu del país.

El temporal “Gloria” respon a les característiques de l’emergència climàtica, degut principalment al canvi climàtic. Per això l’Ajuntament de Castelló de Farfanya aposta per continuar fent transformacions que permetin fer millores per aconseguir frenar les conseqüències del canvi climàtic.