COMUNICAT DE L'AJUNTAMENT SOBRE EL DESPLEGAMENT DE LA FIBRA ÒPTICA

DIMARTS 28 GENER 2020

COMUNICAT SOBRE EL DESPLEGAMENT DE
LA FIBRA ÒPTICA

El dia 28 de gener de 2020 vam aprovar per Decret la llicència pel desplegament de Fibra Òptica a Castelló de Farfanya. Un desplegament que cal assenyalar que tindrà un cost zero per l’Ajuntament i que el realitzarà l’empresa Telefònica.

Després de mesos treballant per fer realitat aquest objectiu, podem dir que a partir d’avui el procés de desplegament de Fibra òptica a Castelló de Farfanya esdevé una realitat.

El municipi donarà doncs (aquest any 2020), un gran salt endavant, respecte a la Connectivitat abordant amb aquest objectiu la voluntat de resoldre diverses problemàtiques al poble.

D’una banda aquesta millora de la connectivitat, permetrà tenir a tots els vilatans una connexió a internet molt més ràpida. Aquesta millora, també pot ser un incentiu més per millorar la competitivitat de les empreses establertes al poble. Així com la de tots aquells serveis relacionats amb la xarxa d’internet.

D’altra banda, també millorarà la connexió en els equipaments municipals, amb la qual cosa podrem treballar amb una millor eficiència i velocitat.

Tanmateix, la fibra òptica és una mesura que afavoreix la lluita contra el canvi climàtic, ja que, per exemple, suposa un estalvi energètic considerable.

Amb tot això, creiem fermament que aquesta és una important mesura per frenar el despoblament rural al nostre poble.

Salutacions cordials,

l'equip de govern de l'Ajuntament